Xmas and NYE - Reisverslag uit Manly, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu Xmas and NYE - Reisverslag uit Manly, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu

Xmas and NYE

Blijf op de hoogte en volg Mandy

14 Januari 2014 | Australië, Manly

Hallo Hallo, het is alweer 2014 jongens wat een faist!

Ik zal nog ff vertellen over Kerst en Oud en Nieuw:

De 10 dagen in the Bunkhouse had ik al in mei 2013 geboekt, omdat ik toen al het idee had dat ik met New years eve wel in Sydney wou zijn. Het was ook heerlijk om na die maanden van droog dysart weer de oceaan te ruiken. Het bunkhouse was ook weer vol met mensen die terug kwamen van weg geweest. Super vet sommige backpackers kende ik nog van Defqon. De eerste 4 dagen heb ik met een meisje van die groep in een 4 share dorm geslapen, super chill alle ruimte voor onze troep haha!
Met kerst had ik met Becky afgesproken om bij haar in het appartement te verzamelen, wat te eten, en naar shellybeach te gaan... Wat letterlijk in het water liep want ik liep die ochtend met mijn drink pet door de regen naar het appartement. We hebben daar wat gechilled en een drank spelletje gedaan. Toen hebben we uit goeie moed toch maar een wandeling naar het strand gemaakt maar helaas daar waaide het nog harder dus we namen een kijkje in mijn hostel. Daar was het ook huilen met de (drink)pet op want iedereen was lekker
depri van het weer op de kamer van de reisleiders aan het hangen! Ik had rutger(van spot x) al een tijdje niet gezien dus ik ging daar even mee bijpraten en toen ging ik met Becky en Nick terug naar hun appartement.
Daar hebben we nog wat kerst comedians gekeken en lekker gegeten wat opzich wel knus was maar het gemis van thuis overheerste. De ochtend erna ging ik er dan ook vroeg uit om met de BBtjes en Oma aan het kerstdiner te skypen.
Tweede kerstdag daarintegen was best wel het tegenovergestelde van koud en nat: strak blauwe lucht en heerlijk op het strand gelegen. Crappy Christmasday, Beautiful Boxingday!
De dag erna ging ik er weer vroeg uit omdat ik ging skypen met men lieve vriendinnetjes! Ik ben daarna naar de stad gegaan om men post eindelijk eens op te halen. Een kaart van de Oma en Opa van Maxime met op de envelope (super lief) een lipstickmondje van Oma Bleeker! En een fantastische sinterklaas rijm van Marith, ik zat als een idioot te grijnzen in de backpackerslounge toen ik m las haha.
Ik ben naar Bondi gegaan want daar zat Roosje(uit de begin groep) die ik al zo'n 3 maanden niet meer had gezien, ze hadden een bbq, met roos dr moeder zus en nicht en hannah (defqon) was er ook met haar vriend! Ik kwam wat laat en kon zo aanschuiven :D denk dat ik in 4 maanden nog niet zo lekker heb gegeten, hmm het was zalig!!
Ik heb ook nog met wat ex collegas uit Dysart afgesproken in Darling Harbor (waar toevallig net vuurwerk was toen ik op de ferry zat) toen zijn we heerlijk uit geweest in gaybars op oxford street, vond het prachtig!! De homo's (en travestieten) hebben hier een mooi bestaan :)
En toen waren papa en mama 30 jaar getrouwd! Vertelde het ook tegen iedereen want zeg nou zelf hoe vet is het dat men oudertjes al zo lang met elkaar zijn. Besefte me toen pas eigenlijk dat ik al 20 word in 2014 super gek :P
Ik was er nog steeds niet uit, wat word het volgende avontuur... Best moeilijk hoor uit zoveel leuks kiezen. Heb veel op gumtree (soort marktplaats) gekeken of er iemand vanuit sydney nog een medepagagier zocht richting een plaats waar ik heen zou willen.
Kon het niet vinden maar ach we maken ons niet druk ;) Eerst maar lekker oud en nieuw vieren!! Junior die voorheen in the Bunkhouse woonde zou met een groepje naar Cremorne point toe gaan. Een topstel van de Defqongroep waar het wel goed mee klikte Mart en Cinthia gingen daar ook heen dus ik dacht
mooi dan ga ik daarheen! De dagen erna hoorde ik van steeds meer mooie mensen dat ze naar dat punt zouden gaan. Uiteindelijk stond ik dan ook met een prachtig mooie groep vrienden, en heel wat aziaten haha!
We hadden een perfect plekje met goed uitzicht op de Harbor Bridge en The Opera house. Een klein groepje was namelijk de dag ervoor maar in een tent in het parkje gaan slapen om ons van een perfecte spot te voorzien :D Ik was de eerste die het had gevonden dus rond 11 uur konden we beginnen!!!
Ze hadden zelfs gedacht aan de hangmat in de schaduw...(waar ik me dan zo nu en dan ff lekker de koningin in voelde) Wie heeft dat nou, oudjaarsdag in een topland, geweldige mensen, drank erbij (uiteraard), wat te eten erbij( (mart en cin hadden aan de oliebollen gedacht), muziekjes en tja die hangmat voor de inkakkers vond ik gewoon de kers op de taart :p
Om 8 uur begonnen ze met was kleine vuurwerkjes, 9 uur weer... 10 uur... 11 uur... ennnnnnnnnn BOEMM 12 uur!!!!!!!!!!!!!! Het was mooi, zeker omdat we perfect uitzicht hadden op alle 4 de verschillende plekken waar het van werd afgevuurd. (noordpunt, opera house, harbor bridge en darling harbor)
Het vuurwerk wat van de brug af kwam was toch echt wel het mooist! Het was super vet ik zal het ook zeker nooit vergeten! (Het vuurwerk in New York 5 jaar geleden met Independence day vond ik indrukwekkender maar dat kwam omdat ik er misschien erg veel van verwachtte haha)
Na iedereen happy new year te hebben gewenst heb ik nog wat mensen in nederland gebeld (bij jullie was het nog maar 2 uur natuurlijk). Toen zijn we opzich best snel weer in Manly gekomen. Nadine en ik liepen langs het strand terug waar ons een briljant plan te binnen schoot: Wat leuker dan een nieuwjaarsskinnydip in de oceaan!!! Dat was toch een super chille afsluiting van een lange maar geweldige dag en een mooie inluiding van 2014!!

1 januari hebben we sushi gehaald met de meiden van me kamer en dat hebben we bij de rotsen boven Shellybeach heerlijk opgepeuzeld, champagne erbij hoppaa!!
2 januari ben ik met 2 meiden van me kamer dan naar het strand van Bondi gegaan. Had ik niet verwacht maar was toch wel heel anders dan Manly, een stuk drukker, geen watervul plekken en hele andere golven waar je totaal niet op kan surfen dus nu snap ik eigenlijk wel wat al die leuke surfdudes in Manly doen :P
3 januari was er een nieuwe australian backpackers groep aangekomen en die gingen met unoxmutsen bij Shelly een nieuwjaarsduik doen. Er was ook een trouwerij bij shelly, zie je het voor je, prachtig strand, prachtig mooi echtpaar en op de achtergrond van al je foto's een groepje idioten met oranje mutsen terwijl het hardstikke zomer is.. gelukkig konden ze erom lachen!

ondertussen had ik besloten wat ik ging doen, 6 januari vloog ik naar Melbourne waar ik eindelijk Annemijn (begin groep) weer zag na 3,5 maand.
Heb alweer veel meegemaakt maar beloof dat ik daar ook nog uitgebreid verslag van ga doen in men volgende blog ;) maar ik geniet in ieder geval heeeeel erg hier!!!
Doeg lieve mensen, beste wensen, hoop dat 2014 net zo vet word voor jullie als voor mij xx

  • 14 Januari 2014 - 12:00

    Paula:

    Lieve schat, wat een prachtig verhaal weer! Mam xxx

  • 14 Januari 2014 - 18:35

    Loek (daddy):

    Hi Menno heerlijk om weer een verhaal van je te lezen. En dan ook nog met zo'n mooie inhoud.
    Daddy is proud and happy.

  • 15 Januari 2014 - 12:13

    Margot Leeflang:

    hoi Mandy, eindelijk heb ik je gevonden. Je moeder heeft een link naar mij toegestuurd. Heel fijn om te lezen hoe goed het met je gaat. Wat heb jij al een hoop beleefd. Denk regelmatig aan je. Mis de gesprekjes over onze favoriete club Ajax. Tot snel en blijf genieten. dikke zoenen van hier. Margot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 11954

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

Australië werken en reizen

Landen bezocht: