Great Ocean Road trip :D - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu Great Ocean Road trip :D - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road trip :D

Blijf op de hoogte en volg Mandy

21 Maart 2014 | Australië, Apollo Bay

Great Ocean Road! Wat een weekend!! Zaterdag rond een uur of 1 vertrokken Paul, Ivo, Falko en ik
vanuit Melbourne in ons gehuurde inimini autotje op naar de autoweg genaamd: Great Ocean Road!
Wat dan ook echt een weg is die naast de oceaan loopt en je langs prachtige stranden en baaitjes
brengt. Het was na elke bocht weer je ogen uitkijken!! We hadden wat kaartjes en boekjes gehaald
waarop we een beetje onze route konden uitstippelen per dag. We wouden bij een waterval kijken,
maar omdat ie absoluut mooi was maar wel een beetje tegenviel hebben we langer gedaan over de auto
parkeren dan daadwerkelijk naar de waterval kijken haha! We zijn onderweg nog een keertje gestopt
om ff op het strand te chillen en de mooie afgelopen nacht te bespreken. Wat was het een mooi faist
geweest! Omdat ik de auto had betaald hadden we besloten dat ik voor alles ging betalen en dan
aan het einde konden we het mooi uitrekenen en door ze vieren delen! Bij Apollobay gingen we opzoek naar een camping,
dus Falko ging ff vragen hoeveel het was om dr te staan $15 zei ie,
dus ik ging betalen en keek ik erna op het bonnetje was het $50 haha, achja het lijkt ook allemaal op elkaar :p
We hadden al boodschapjes gedaan dus paultje maakte het eten en ivo zette de tent op. Hebben we
tot het donker werd mooi zitten kaarten, toen de zon weg was werd het super koud!
Nou eerste nachtje dus met 3 jongens in 1 tent geslapen haha ging allemaal prima want ik lekker
een eigen slaapzak en paul en falko waren eigenlijk alleen naar aussie om te werken maar omdat het
Australia day weekend was waren ze maandag vrij omdat het een nationale faistdag is. Hoe dan ook
die waren dus wat minder voorbereid dus die moesten zonder slaapzak liggen :p
In de ochtend mooi een broodje ei gegeten als ontbijt en toen onder een pis straaltje gedouched
ach het was iig een warm straaltje dus mij hoorde je niet! Helemaal fris konden we op naar de
Twelve apostels. Vaak zette we de auto ergens neer om even rustig naar het mooie uitzicht te kijken.
Ivo vond het uitzicht zo mooi dat hij er wou plassen, onder het mom van "dit is toch de mooiste plek
waar ik ooit heb wildgeplast". Een x stopte we langs de weg omdat het daar bekend stond om de koala's dus wij kijken en ja hoor
zat er gewoon zo'n beestje boven de weg een beetje in een boom te chillen! Ik had ze nog niet wild
gezien dus ik vond het vet koel! We hebben ergens heerlijke koffie gedronken en daar had een meneertje
gezegd dat we na de twelve apostels nog een klein stukje verder moesten gaan naar de bay of islands dus
dat zouden we even onthouden. Twelve apostels daar staat the great ocean road om bekend denk ik,
vroeger stonden er 12 enorme rotsen voor de kust, ondertussen zijn het er nog maar 5. Het was
zeker mooi maar de koffie meneer had gelijk, een klein beetje verder na the apostels was the bay of island!
Het was hier tien keer mooier vond ik zelf omdat het overal om me heen prachtig was.
Het was het soort uitzicht waar je kippenvel van krijgt. Het is ongelovelijk hoe blauw de lucht is, hoe turqois de zee is, de rotsen oranje rood geel,
groen grasje erbij, echt top, en dan met 3 leuke kerels, ik was de koning te rijk.
We waren mooi aan het genieten en na onze fotoshoot ging ivo weer met zen rug naar ons toe staan
om zijn mooiste 'wildplasplekkie' te overtreffen.
Het gedeelte langs de oceaan hadden we gedaan en omdat we maandag weer in monbulk moesten komen
gingen we via het natuurgebied terug. Gewoon een heleboel bomen en slingerwegen enn.... watervallen!!
We hadden de bordjes gevonden zette onze auto neer en liepen en liepen, maar ik hoorde geen water vallen
dus het water geval zal vast nog wel ff lopen zijn. Dat was inderdaad het geval 40 min naar beneden en
door de bomen was het absoluut waard. Maar erg snugger waren we niet want we hadden nu geen zwemspullen mee
en we moesten nog eten dus we dachten we slapen wel bij het campeerveldje waar de auto stond en dan gingen we
na het eten nog even zwemmen of anders morgen ochtend. We zouden daarvoor dan nog even snel eten gaan halen ergens...
haha je vergist je hier nogal in hoe klein de dorpjes zijn, want na ongeveer een uurtje rijden kwamen we door
een dorp waar je doorheen was voordat je de koppeling weer kon indrukken. Er was vrij weinig maar wel
een restaurantje dus maar even snel onze buikjes gevuld en toen moesten we naar het volgende dorp verderop waar ze WEL een bottleshop en een tankstation hadden haha.
Dat was in Colac daar getankt en goon gehaald. Toen bij de eerste gratis campeerplek onze tent neergezet
en het plan was nu veranderd want we zouden morgen in de ochtend dan wel een waterval zoeken om in te zwemmen.
We waren lekker aan het kaarten en goon drinken tot er plots een dotje van een hond bij ons kwam snuffelen.
We hadden m pietertje genoemd tot het baasje (heerlijk gay) m kwam halen. Die nodigde ons uit om gezellig rond het vuur
te komen zitten. Het werd al donkerder en kouder dus dat zat ons wel goed. De goon heeft helaas wat gaten
in mijn geheugen geslagen over die avond..... I do remember that "I was Allright" :p
De ochtend erna reden we dus eerst naar de waterval! Eerst weer de lange weg lopen maar hey er was een beloning
aan het einde : zwemmen bij de waterval! Man man man wat was het daar mooi, de foto's zijn mooi, maar in het echt was
het onbetaalbaar. Het water was wel vreselijk koud maar dit keer onder het mom van "mooiste plek waar ik ooit heb gezwommen"
gingen we dan echt het water in. Het besef dat je het zo goed hebt en zulke vette dingen doet is zo heerlijk!
Het is moeilijk te omschrijven maar als je daar dan met 3 vrienden op een boomstam zit, kijkend naar een waterval
dat geeft zo'n ongelovelijk goed gevoel. Ik denk dat als je wel eens gereisd heb dat je dan weet ik wat ik bedoel.
Daarna zijn we terug naar Monbulk gereden. Ik ging lekker een fruitsalade maken voor de mannen want de vitamientjes
waren (iig bij mezelf) hard nodig. Dat was dus officieel het beste weekend wat ik ooit heb gehad.
Het begon met Headhunterz met al men maatjes van Defqon, daarna de geweldige trip op de great ocean road met Falko,
Paultje en Ivo, ik heb met 100000% genoten!! De jongens moesten dinsdag weer te werk en ik had de huur auto nog,
dus ik ging naar Emerald om het hostel te zoeken waar Danny en Jen 3 jaar geleden verkering kregen.
Heel gezellig hostel, ik kon me zeker voorstellen dat Dan en Jen hier het leuk hebben gehad.
Paul ging twee dagen later alweer naar nederland dus gingen we bbqen met de kortekaasjes en ivo.
Perssoonlijk vond ik het om te gieren dat ik met Paultje pils door een supermarkt in Australie
liep te winkelen haha. Woensdag heb ik de auto weer ingeleverd in Melbourne en heb ik mijn avonturen
aan annemijn kunnen vertellen. Daarna naar Peterpantravel om alles voor mijn komende weekend te boeken.
Namelijk: Adelaide en Port Lincoln waar ik dan toch echt met grote mensen haaien ging zwemmen!!
Ik had ook al weer contact gehad met mijn baas in Dysart die me wel weer terug wou. Bij mij was het
geld best snel gegaan (NO REGRETS ;)) dus paar weekjes terug naar Dysart zouden mijn bankrekening
zeker goed doen. Dat was het vooruitzicht na mijn top weekend met de jongens. Omdat ik iets meer bezig
ben met deze droom beleven loop ik behoordlijk achter op de blogs maar hier moeten jullie het voor
nu maar ff mee doen haha! Momenteel zit ik alweer in Nieuw Zeeland maar dat komt wel na de volgende
blog over het zwemmen met de haaien en dysart ;) het einde komt steeds dichterbij dus see you soon aapies X Menno

  • 21 Maart 2014 - 18:43

    Loejk:

    Hi Mandy, ik heb het in 1 x gelezen en weer heerlijk genoten van je verhalen.

    groetjes aan Marceltje Rood en have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 11948

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

Australië werken en reizen

Landen bezocht: