Melbourne, Monbulk & Headhunterz - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu Melbourne, Monbulk & Headhunterz - Reisverslag uit Saint Kilda, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu

Melbourne, Monbulk & Headhunterz

Blijf op de hoogte en volg Mandy

09 Februari 2014 | Australië, Saint Kilda

Maandag 6 januari kwam ik dus aan in Melbourne!
Ik zit in st Kilda (wederom een soort strandsuburb 20 min. van het centrum)
Het was een stuk kouder hier maar gelukkig erg mooi wat het dan weer goed maakt!
Het hostel waar ik zit is heel gezellig, wel druk (vooral met duitsers :p) zo'n 8 share-dorm.
Enn... elke ochtend tussen 7-9 pannekoeken!! Maar meestal slaap ik uit haha ;)
Annemijn zit al zo'n 3 maanden in Melbourne dus die nam me mee op stap.
We gingen uiteten in een restaurant waar je mag betalen wat je het waard vond..
Zij krijgen gratis groenten of zoiets en daarmee hebben ze een best leuk menutje en de mensen die
er werken werken vrijwillig. Goed concept, zeker aantrekkelijk voor backpackers natuurlijk haha!
Toen gingen we naar het Lunapark in St kilda wat me onwijs deed denken aan rocketpower, zo'n park
aan het strand, waar je gewoon gratis doorheen mag lopen. Maar de atracties zijn dan wel bijvoorbeeld
10$ per keer. Hier in Melbourne heb je prachtige zonsondergang en dat was een mooie afsluiting van
men eerste dagje in Stkilda. Wat het helemaal afmaakte was dat er gezellig een aangespoelde kwal (de
grootte van twee handen naast elkaar) voor ons op het strand lag haha wat zag dat er goor uit!

De dag erna gingen we naar de stad want er was ergens "een leuk straatje" waar we gezellig uitgebreid
hebben gezeten (en vooral gratis tabwater hebben gedronken haha). Toen gingen we naar de Rooftopbar
echt super vet, midden in Melbourne, zonnetje scheen, biertje erbij en lekker mensen kijken.
Mensen in Australie zijn heerlijk uitgesproken en je ziet hier bijna geen mens zonder tattoo!
Toen hebben we een mooie kerk van binnen bekeken en daarna gingen we in het grasje ervoor chillen.
Annemijns vriendje kwam en nadat we wat gegeten hadden gingen hun naar een concert. Ze hadden me
uitgelegd hoe ik terug moest met de tram maar ik dacht weetje wat ik ga fietsen :p
Ze hebben hier overal bluebikes en ik wist dat er in stkilda ook zo'n station was dus ik dacht we
gaan het gewoon doen! Er waren best veel fietspaden dus ging hardstikke makkelijk in de stad
en toen wist ik dat ik ergens naar rechts moest want daar was de zon en die kon je natuurlijk zien
ondergaan in st kilda dus ik dacht dat word mijn compas. (jaja ik ben wel een beetje slim)
Heb het tijdens het wachten bij het stoplicht nog een x gevraagd aan iemand die overstak en
ik ging de goeie weg! Het was 20 minuten met de tram en heb het in 45 minuten gefietst en fietse was
nog goedkoper ook haha! Ik kwam aan in st kilda toen de zon al laag stond dus het gaf een prachtig mooi
uitzicht (zie foto's).

Dennis Kortekaas (uit de noord) die in groep 8 naar Australie was geemigreerd woont in Monbulk vlakbij Melbourne.
Ik denk dat sinds januari vorig jaar al met dennis chat op facebook over Aussie en vaak had ik vragen of
had hij tips. Paul Groot (die nog wel in de noord woont) was op hun farm aan het werk voor stage en daar
had ik ook al veel contact mee gehad sinds die in Aussie was. Ik had met Dennis bedacht dat we maar eens
wat leuks moesten gaan doen als ik hun kant op kwam. Vissen had ie de week ervoor met Paul al gedaan
dus Dennis wist nog wel wat leuks: Souvereighn Hill, een goudmijndorp/openluchtmuseum. Daar was ie vroeger
een keer naar toe gegaan dus dat zouden we zaterdag gaan doen! Vrijdag had Dennis me bij me hostel opgpikt
en toen hadden we gezellig een bbq met Sjors, Annemiek, Taylor, Mark, Paul, Falko en wat vrienden van Dennis.
Daarna naar hun huis toe gegaan waar het ook erg gezellig was. Dat was de dag erna ook wel te voelen :p
Maar alsnog rond 8:30 in de auto richting Souvereighn Hill.
Het was echt super vet! De ouderwetse huisjes, wegen, klederdracht. We zijn de mijn ook in geweest met zo'n mooi oud mannetje
wat heel mooi heel veel erover kon vertellen. We hebben gezien hoe het goud gesmolten en bewerkt werd,
hoe snoepjes vroeger gemaakt werden, hoe ze het wiel maakte en als leukste: hoe je het goud uit zo'n creekje moet halen.
Mensen die wel eens GoldRush kijken weten wat ik bedoel, met een soort bord schep je wat steentjes en zand
uit de creek, schudden schudden schudden en dan beetje de grote dingen eruit gooien, water erbij heel voorzichtig
draaien, in ieder geval een heel secuur werkje! Elke dag gooien ze er nieuwe stukjes goud in anders zou het natuurlijk niks aan zijn!
We vonden langzaamaan steeds meer (lees: misschien 10 kleine inimini vlokjes). Toen dacht ik ik begin met me eigen bordje
en TROTS dat ik ben op mijn 2 super kleine stukjes. Ach ja het moraal van het verhaal is dat geduld en secuur werken
je iets heel moois kan opleveren. In de avond kwam Ivo Groot (jaa nog een ex-noordender) naar ons toe en daar hebben we zondag
ook lekker mee gechilled. Paul en Falko zitten namelijk in het Gasthuis op het erf van de Kortekaasjes. Super leuk om dan zomaar
in Austalie biertjes te drinken met 3 jongens die allemaal bij me in de klas op de basisschool hebben gezeten.
De jongens moesten allemaal maandag weer te werk dus ik ging terug naar st kilda! Maar ik zou ze zeker nog zien
want we zouden de 24e naar een nederlandse hardstyle dj : Headhunterz gaan en we konden misschien nog wel even
een weekendje Great Ocean Road erachteraan plakken!

Ik heb nog ongeveer 2 weken in st kilda gezeten. Het hostel werd steeds gezelliger en zeker de meiden slaapkamer waar ik zat
was lachen! Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heeeeel veel heb uitgevoerd behalve dat ik bijna elke dag ging sporten. Ik had
een mooi dealtje kunnen sluiten met de baliemeneer en het was toch relaxed.. net de geus alles erop en eraan maar dan MET uitzicht op
zee terwijl je op de crostrainer zit haha :D De australian open was natuurlijk ook dus dat heb ik vaak gekeken
het leukste was om op het Federation Square te gaan zitten (net zoals half melbourne haha) en de wedstrijd dan op groot scherm te zien! Wat een sfeer!
Annemijn had bezoek van haar moeder en een vriendin van dr moeder. Echt 2 topvrouwtjes met te veel leuke verhalen.
Miste mijn lieve mama toen ook wel ff erg hoor! Maar gelukkig namen ze ann en mij gezellig mee te shoppen, en kwam ik gezellig bij hun ontbijten.
Stiekem wel weer eens lekker dat iemand vraagt of ik nog een broodje wil of zegt dat ik me kiwitje ff moet opeten haha..
We hadden die dagen een hittegolf gehad terwijl het bij jullie 3 graden was. Maar ik wist het evengoed
voor elkaar te krijgen om verkouden te worden :p ach ja gelukkig was ik er woensdag van af want op vrijdag was Headhunterz!!

Donderdag ging ik alvast naar het Elizabeth hostel in Melbourne omdat daar heel wat dutchies van defqon zouden zitten!
Het was ook zeker een gezellig hostel, op de vogels in de keuken en de 4 trappen die ik op moest met men backpack na: helemaal top!
In de avond ging ik toch nog maar even terug naar st kilda voor de laatste hippiemarkt. Naast het lunapark, kraampjes met hippiespullen,
trommels, mensen die kunstjes doen (hoepels, vuur, over een koord lopen, etc etc),
een meneer die om geld bedelde zodat ie het daarna kon vernietigen omdat 'geld slecht is', ga zo maar door!
Ik ben er 3 keer geweest met annemijn en heb er leuke mensen leren kennen. Iedereen begint altijd een beetje zittend op het gras.
En na een tijdje komt iedereen om de trommels staan om lekker random te dansen! Heerlijke avondjes!!! De laatste donderdag
dachten annemijn nick en ik: laten we in de achtbaan gaan! Denk dat ik nooit meer zo (sorry mam) dronken in een achtbaan zal zitten :p

En toen was de vrijdag zomaar daar! Ik had wel weer eens zin in een x ECHT FAIST!!! want gerust heb ik het naar mijn zin
maar mijn laatste hardstyle faist was september dus I was craving some good beats. Eerst sochtends lang wezen sporten zodat ik in de middag
een extra slaapje kon doen. De jongens (dennis, paul, ivo en falko) kwamen ook vanuit Monbulk en toen de andere Dutchies klaar waren (rond 11en)
gingen we erheen! Het was een super klein zaaltje (ff kleiner dan kdanz denk ik) met overal aziaten!! Die gaan gewoon midden op de dansvloer gaan zitten, dat had
ik ook al gemerkt met Defqon maar het blijft raar :p Met Headhunterz (de nederlandse dj) was het helemaal vol en zodra ie klaar was
was ook meteen de helft van de zaal leeg: prima meer dansvloer voor Mandy ;)
De laatste dj die moest draaien had ik al een praatje mee gemaakt dus we bleven mooi tot het eind en waren allemaal wel in voor een after!
Headhunterz was helaas al te bed maar MC Villain ging wel gezellig mee :) omdat het ik denk een uur of 6 in de ochtend was was niets meer open dus besloten we eerst ff mac te halen
en daarna naar ons hostel te gaan. Daar hebben we nog mooi even gezeten! Het was wel vet dat normaal de mc die ik altijd op het podium zag staan
nu naast me op de bank had haha! Ik had het niet verwacht maar het was echt een super vette avond!! En nu was het alweer zaterdagochtend, dusssss:
autotje ophalen en op naar de GREAT OCEAN ROAD!!!!! Het was absoluut mn mooiste weekend uit men leven jullie hebben de vrijdag al gehad en de rest... -wordt wederom vervolgd- ;)

Dikke vette knuffel xx

  • 09 Februari 2014 - 08:38

    MarieMarie:

    Wauw Men!! Nog super aan het genieten!! Top hoor!! Blijf dat ook lekker doen, want dan doe ik dat ook. Ik geniet van je verhalen!!!

    Veel liefs van Marielle xxx

  • 09 Februari 2014 - 10:06

    Daddy:

    Hi Mandy,

    Heerlijk om weer zulke mooie ervaringen van je te lezen. Geniet lekker.

    Xx

  • 09 Februari 2014 - 14:00

    Marlène De Haas:

    Leuk verhaal! Enne..........denk je aan je vitamientjes;-)? Groeten uit druilerig, winderig en grijs Nederland..:(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 601
Totaal aantal bezoekers 11963

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

Australië werken en reizen

Landen bezocht: