Eerste weekje vloog voorbij :) - Reisverslag uit Manly, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu Eerste weekje vloog voorbij :) - Reisverslag uit Manly, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu

Eerste weekje vloog voorbij :)

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

27 Augustus 2013 | Australië, Manly

Eindelijk een berichtje vanuit manly Sydney.. Ik zal bij het begin beginnen, na een paar geweldige afscheidsfaistjes en met hele lieve mensen op Schiphol vond ik het echt wel ff moeilijk om een laatste x te zwaaien. Bij de gate zag ik dan de hele groep, 7 jongens 5 meiden. De vlucht vond ik vre se lijk. ik was al een beetje verkouden, maar door de airco etc werd dat nog veel erger. na een tankstop in bankok, was ik toch echt wel toe aan een bed omdat ik in het vliegtuig 14 uur geen oog dicht had gedaan. Ik heb onweer van bovenaf bekeken dat was wel vet maar kneep m wel ff omdat ik misschien iets te vaak air crash investication kijk maar we bleven erboven dus nothing on the hand :p In de hotelkamer in Taipei meteen in slaap gevallen en toen jolijn me wakker maakte met het nieuws dat er een tifoon was en dat we daarom drie uur later pas vlogen, daar kwam bij dat me mobiel niet meer aan ging, dus was ik ondanks de paar uur slaap gewoon weer chagerijnig haha.

Toen we aankwamen werden we opgehaald door 4 mensen van australian backpackers en we mochten meteen naar het park, op de foto met het opera house (zie australianbackpackers facebook), door het park naar de ferry en op naar ons hostel in Manly! Als avondeten hadden we kangoeroe was best te eten (zeker na al die bagger van china airlines) en omdat we echte bikkels waren gingen we met zen alle nog uit. Omdat er een bar was waar je alleen ciders of mixjes kon halen vroeg ik aan een meisje naast me wat zij had, ze zei : it's a rum and gingerbeer, would you like to try !? Ik stond even versteld van de vriendelijkheid maar nam een slokje en t was goed te drinken dus bestelde ik het ook :D het werd niet al te dol die avond want ik was nog steeds een beetje ziek en moe.

De volgende dag was het regeldag dus gingen we naar sydney toe, 30 min. met de ferry. Het is zo mooi hoe je vanaf de uiterste hoek van sydney (manly zit namelijk aan de oceaan) zo het vol gebouwde stadje in vaart richting een enorme brug en langs het opera house. Ik voelde me toen nog een beetje numb maar besef nu bijna een week later hoe mooi het is! Regeldag was niet heel boeiend maar wel nodig. Ik heb het hostel gezien waar danny (en alle andere die me voor zijn gegaan) hebben geslapen dat was wel ff geinig. Abp zit namelijk pas net in het hostel in manly maar ik ben dr eigenlijk wel blij mee, want manly is wat minder druk en super mooi!

Wat ook nog mooi was was dat ik met Vinnie het zebrapad overstak en dat een random meneer opeens vroeg of we uit nederland kwamen , hij had dat al gezien aan ons en wou even zeggen dat we onwijs welkom zijn in australie en echt alles moeten doen en zien wat we willen. Wederom zo vriendelijk die mensen hier!

Dag 3 gingen we naar de blue mountains, john (of sjonnie zoals ik m noemde) onze wat oude reisleider zat voorin en ik schroomde niet om daar gezellig naast te gaan zitten, lekker veel been ruimte. We stopten bij een wildlifepark waar ik me eerste koala's en kangaroes heb geaaid en gevoerd. Ik heb ook nog een stel duifjes zien kussen en een stel papagaaien zien seksen, wat ik uiteraard beide heb vastgelegd dus dat krijgen jullie te zien haha!! Tijdens een van de stops waren we wat mensen kwijt, hier moesten we echt op wachten anders had de chauf een probleem. Dus omdat het lunchtijd was bracht de bus ons naar de bbq, en zou john achterblijven. Omdat ik nu in me up voorin zat, en de microfoon vrij was, kon ik het natuurlijk niet laten om me moment te pakken.. Ik begon te vertellen: if you look to the left you see some bush, if you look to the right there is some more bush. Daarna zong ik een prachtig lied over een boom in een berg dit is gefilmd en staat ook op facebook :P
Die avond gingen we ook uit en heb ik nog een gratis biertje van een australier gekregen omdat hij dacht dat ik brits was :p dat was een mooi avondje na een topdag.

Zondag hebben we de letterlijke en figuurlijke hoogtepunten van manly gezien. Lekker op avontuur! Door bizarre paadjes op geweldige uitzichtplekken terecht komen en uiteindelijk beetje stijl naar beneden geklommen waardoor we eindigde op shelly beach. Daar heb ik mijn camera uitgetest, of ie dan ECHT waterdicht was :p en dat was gelukkig zo haha! De foto's zeggen genoeg denk ik en ik moet nog ff uitvogelen hoe ik die erop ga krijgen. /Ben nu op de reisleiders laptop dus ga het uploaden als ik in een internetcafe zit.
Na het eten niet eerst naar huis, maar meteen door naar de kroeg en nog even gezellig een borrel gedaan. Er zitten een paar reisgenootjes bij me in de groep die geweldig aanstekelijke lachen hebben, dus toen we nog ff na zaten in onze slaapzaal (die van de 5 meiden) hebben we erg zitten lachen :p

Gisteren waren we voor het eerst vrij en gingen we met de groep zelf naar sydney toe, beetje door het park gelopen en toen we een art gallery zagen hebben we gekeken of het gratis was. Nou dat was zo dus we hebben nog drie kwartier door een art gallery gelopen. Ik moet zeggen dat we ons behoorlijk goed voelde over ons spontane snuifje cultuur. Toen naar de vodafone winkel geweest en die heeft me telefoon gemaakt, alleen ben wel bijna alle nummers kwijt maar dat scheelt me nu niets, zie ik in nl wel weer! We zijn in de avond lekker thuis gebleven, lekker in de commonroom gezeten en daarna weer in onze slaapzaal na gezeten.

Vandaag ga ik wat dingen voor het werk regelen en naar het strand. Ik moet zeggen dat ik wel zin heb om hier in sydney te gaan wonen. Het is zo mooi en heb ergens wel een beetje behoefte aan eigen regelmaat, afgelopen dagen waren top, maar omdat we de hort op werden genomen voelde het nog een beetje een schoolreisje ipv mijn reis. We blijven met onze groep nog een paar dagen in dit hostel en misschien dat ik nog ff een paar dagen voor defqon richting iets anders ga, maar wat ik wel zeker weet is dat ik met Tom en Gido een faistje ga bouwen op Defqon Australia!!

Het gaat dus goed mensen, en ik ben heel erg happy!!
Hoop dat alles ook goed gaat in nederland

Dikke kus uit Manly, ik ga naar het strand!!!!!! Ciaooooooo

  • 27 Augustus 2013 - 06:34

    Kristy:

    Aaaaaah, hee lieverd!!
    Wat leuk om je verhaaltjes te lezen, blij dat je het zo naar je zin hebt!
    Hier wordt je idd vrolijk wakker van!! Hihi sexende papagaaien lijkt me echt hilarisch om te zien!
    Zo te horen is het een gezellige groep, lekker borrelen! Ga zo dat filmpje maar even kijken!
    Geniet er van, ik spreek je snel! xx

  • 27 Augustus 2013 - 07:18

    Paula:

    Lieve Mandy,
    Het is een mooi verhaal geworden!
    Benieuwd naar de foto's.
    Succes met werk zoeken.

    Veel liefs, Mam X

  • 27 Augustus 2013 - 08:14

    Gerda:

    Ha die Mandy ... het gaat zeker goed komen met jou !!!
    Dikke kus uit Heerhugowaard xxx

  • 27 Augustus 2013 - 13:28

    Dionne Van Den Berg:

    wat ben je toch een heerlijke drol!!! have fun mop! xxxx

  • 29 Augustus 2013 - 19:36

    Melanie Bizot:

    Klinkt super chik! Ben blij dat je t naar je Zin heb daar doe dansje op. Defqon voor me! En we Apps Wel weer dikke kuss je dinnie

  • 30 Augustus 2013 - 00:22

    Marie-Marie!!:

    Oooooohhhh, wijffie......net of ik er weer zit!!! Blijf lekker je fantastische ervaringen opschrijven en delen met ons!!! Ik geniet van je!!
    No worries!!!

    Xxxx

  • 30 Augustus 2013 - 21:03

    Liesbeth Beers:

    Hoi, Mandy
    Goed om wat van je te horen en dat je het zo goed gaat.
    Lekker genieten en ik blijf je volgen.
    Dikke kus van Liesbeth.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 898
Totaal aantal bezoekers 11996

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

Australië werken en reizen

Landen bezocht: