Spot X , ByronBay and back home - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu Spot X , ByronBay and back home - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu

Spot X , ByronBay and back home

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

13 September 2013 | Australië, Byron Bay

Zoooo wat vliegt de tijd!! Morgen is Defqon, ziek veel zin in! Dit x geen vaste faist vriendjes mee, geen Noordwijkers of Langedijkers zoeken, geen bus vanuit Heerhugowaard. But raging in the dancehall met een kiwi en 2 bussen vol Dutchies!!

Ik zal proberen in het kort over mijn afgelopen week te schrijven.
Spot X
Ik wist niet precies wat ik nou geboekt had, 650$ voor 5 nachten, eten, surflessen, bus vervoer en een nacht in Byron Bay. Maar ik kwam terecht in een surfkamp met een prachtig privestrandje! Hele relaxte surfsfeer met oh oh oh zoooo knappe surfdudes <3_<3 Eigenlijk alleen maar buiten-nederlandse mensen dus dat was ook wel lekker voor de verandering! Omdat het winter was was het niet heel druk op kamp, maar dat vond ik niet erg, nu heb ik eigenlijk iedereen wel een beetje leren kennen!
Surfen: Toen ik de eerste dag met dat hele zware bord naar het strand liep, in een nog nattig wetsuit dacht ik gut gut waar ben ik aan begonnen!
Maar toen ik in het water zat (en met de nodige begeleiding) de "witte" golven pakte voelde ik al dat het onwijs vet is!! De dagen erna gingen we naar de hogere groene golven en moet zeggen dat ik het wel goed vond gaan. De laatste 3 dagen ben ik alleen in de ochtend gaan surfen omdat ik behoorlijk moe werd van al dat zoute water in me neus en mond als ik weer eens van me bord pleurde. Maar het was ook heel chill om gewoon op je bord in het water te zitten.
We hadden elke dag uitgebreide maaltijden en s'middags leuke activiteiten. Ik heb gevolleybald en ons team : The Cunts wonnen.. prijs: een pak goon, haha of we daar nou heel blij van werden. Goon is hele goedkope wijn, 4l voor ong 14$, maar het is van rotzooi gemaakt dus je word super snel dronken en de kater is ook enorm (teminste bij mij haha sommige mensen kunnen er beter tegen) We hebben het meeste van de goon weg gegeven en gebruikt bij een potje Goonpong :p
In de avond zaten we altijd bij het kampvuur of ergens een drankspelletje te spelen. De drank zat uiteraard niet in het pakket, daarom ging er elke avond om 7 uur een bus naar de drive-in botlle shop. Klein busje, harde faist muziek onderweg naar drank : Wat wil je nog meer!!? Wees gerust hoor mam, de laat'ste x dat ik naar bed ben gegaan was half 11 ofzo ;) ik was er meestal snel klaar mee omdat ik moe was van de hele dag.
Ik heb hele vette mensen ontmoet: een meisje uit zweden dat ik in December in Sydney weer opzoek, wat engelse en een hoop duitsers.
*er was een cocobera (de australische vogel die het geluid maakt alsof ie lacht) die ons brood probeerde te stelen. En hij was vrij brutaal dus toen hij op een afstandje op zen kans wachtte zou een van de jongens m wel ff wegjagen met een steen, 1e x mis... 2e x mis.... 3e x BAM JONGE! VOGEL VAN ZEN TAK!! Eerst vond ik het zielig maar toen ik zag dat ie niet dood was en gewoon weer verder ging met eten proberen te stelen was het eigenlijk wel grappig :p
*een duitse gozer kwam terug van surfen en ik zat met 2 duitse zusjes die bijna alles grappig vonden wat ik zei. Hij had s'middags gesurft en ik had in men bed gelegen :p En hij zei: Oh perfect conditions to surf, I had some great waves and water was just amazing! What did you do? Dus ik zei: Well perfect conditions in my bed!! The pillow was just awesome and the matras was just A MA ZING!!! haha daar hebben we tot in Byron om dubbel gelegen :p

We gingen met een man of 8 van spot X naar ByronBay. Tijdens de eerste busstop zag ik dat een italiaan waar ik 2 weken mee in Manly in het hostel zat ook bij ons in de bus zat! Marcoooo( POLO)!! met de geweldig aanstekelijke lach en zen trompet, nou die sloot zich aan bij mn spot X groepje! Heeel toevallig eigenlijk, kleine wereld dan he!!
In Byron bay kwamen we weer in de bewoonde wereld, was ook wel weer lekker eigenlijk! Heerlijk gechilled op het strand en een mooie faist avond gehad in "the cheekie monkeys". Ge-no-ten!

Rutger, een jongen die ik in Manly een paar dagen had gezien, en in spot x weer tegen kwam, was ook in Byron. En hij gaat ook naar Defqon dus ik had met hem afgesproken om van ByronBay naar Sydney terug te gaan in zijn auto, scheelt me een hoop geld en is een stuk relaxeder! Dus dinsdag hebben we ff 750 km terug naar Sydney gereden. Waarvan ik 250km achter het stuur zat, haha ff wennen zo links en soms waren er hele slechte wegen maar we hebben het overleefd ;)

De plannen voor werk zijn allemaal een beetje onduidelijk.
Ik hoop zsm een gezin te vinden, maar het is hier nu zomervakantie dus veel stellen een au-pair aannemen even uit. Ik heb evengoed vanavond een gesprek bij een gezin, maar kijk ook verder voor een eventuele baan in een restaurant! Zodra ik wat heb gevonden laat ik het uiteraard weten ;)

Nu zit ik alweer drie dagen in Manly wat toch wel een beetje al thuiskomen voelt :D Lekker bijgekletst met de toppers waarmee ik deze reis begon! Ik krijg kippenvel als ik aan morgen denk DEFQON AUSTRALIA!!!! Met de armbandjes van Jasmijn en Melanie om mn pols zijn ze toch nog een beetje bij me morgen :)

Dag lieve mensen, tot men volgende verslag ;D xxxxxxx

  • 13 September 2013 - 07:33

    Gerda:

    Lieve Mandy, wat weer leuk iets van je te lezen.
    Heel veel plezier op Defqon !!!
    Gerda xxx

  • 13 September 2013 - 09:02

    Kristy:

    Hahah, zit hier in mn eentje lekker te gniffelen om je stukje!
    Succes met een baan zoeken en heel veel plezier op Defqon!
    Spreek je snel! X

  • 13 September 2013 - 09:25

    Nicky:

    Lieve Mandy,

    Heerlijk om je verhaaltjes te lezen, volgens mij heb je het aardig naar je zin.
    We zullen er eentje op je drinken hier, op kermis Zuid-Scharwoude van het weekend.
    Veel plezier morgen, op het feest der feesten! En schrijf snel weer, verplicht, je schrijft zo leuk kid.

    Liefs, Nicky

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 11998

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

Australië werken en reizen

Landen bezocht: