Oostkust met Jasper en Vinnie - Reisverslag uit Dysart, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu Oostkust met Jasper en Vinnie - Reisverslag uit Dysart, Australië van Mandy Beemster - WaarBenJij.nu

Oostkust met Jasper en Vinnie

Door: Mandy

Blijf op de hoogte en volg Mandy

27 Oktober 2013 | Australië, Dysart

mijn welgemeende excuses voor mijn late post van deze blog
de soort van gemotiveerde motivatie was ver te zoeken maar I'm making it up to you met deze lange blog en een nieuwe in aantocht,
ik ga eerst uitgebreid verslag doen van mijn tripje Oostkust met jasper en vinnie.
nadat ik de baan via de telefoon had geregeld in het verre queensland
had ik nog ruim een week voordat ik zou beginnen.
vin en jasper hadden me verrast in manly en zoals ik in mn vorige blog al zei
ben ik in plaats van: een week manly en twee x vliegen,
met vin en jasper in hun ford falcon richting brisbane gegaan.
Want daar vandaan ging mn vlucht donderdag naar emerald.

Voordat we vertrokken had ik nog een leuke avond in kings cross
Ik heb in het hostel geslapen waar Dan en Jen (en vele andere die me zijn voorgegaan met abp) hun hun eerste weken hebben doorgebracht.
Zooooo anders dan het hostel in Manly, Manly is strand en surfdudes, Kingscross is
hartje sydney, het grote cocacola bord en zwervers.
Haha dat klinkt nu heel negatief maar dat ben ik helemaal niet.
Het heeft namelijk ook veel pluspunten: alles is lekker dichtbij,
het uitgaan is er beter en er zijn veel meer backpackers!!
We hadden eerst een bbq met het hele hostel en daarna een drankje gedaan bij 'the rooftop'
Onbeschrijvelijk uitzicht! Daar kwamen we ook nog twee jongens tegen die ik nog kende van defqon!

De dag erna, zaterdag, gingen we om 4 uur dan eindelijk rijden!
Wat genieten was want onze Jasper is net als ik een liefhebber van hardstyle e.d. dus hoppa
mooi muziekje op en de drukke stad uit op naar de eerste overnachtingsplek!
De zon gaat hier al om een uur of 6 onder dus we hadden bedacht dat we deze eerste nacht
maar met zen drieen in de auto moesten slapen omdat de tent opzetten in het donker waarschijnlijk niks werd.
nou toen we aankwamen op de gratis overnachtplek langs de weg in Gosfort was het dus al donker.
klein glaasje goon gedaan met een man die naast ons stond. Hij stond erop dat we de dag erna
met hem mee moesten rijden naar een prachtig strand. Dus na een krappe nacht met 2 jongens in
een achterbak, reden we achter de beste man aan. En hij had gelijk, het was een prachtig strand.
En dit hadden we zeker niet gezien als die man ons niet mee had genomen want er komen was echt
een route die alleen de locals weten. We vervolgde onze trip, Vinnie reed altijd en Jasper stippelde de routes
uit. Zo min mogelijk snelweg, zo veel mogelijk uitkijkpunten zien. Ik deed niet zo veel.
ik vermaakte de jongens met mijn doemdenk verhalen als we weer eens bij een ravijn reden.

Die middag wouden we slapen op een gratis campeerplek in een natuurpark. Het Wallingrat National Park bij Buladela.
We moesten daarvoor dan wel 13 km dirtroad af, de jongens waren al eens eerder ergens gestrand op
een dirtroad omdat het te donker was, dus we zouden vroeg aankomen. Teminste dat hadden we bedacht haha.
Rond half 6 kwamen we na een voor mij veel te spannende rit aan op de gratis campeerplek.
Geen mens te bekennen haha, er was een wc hokje wat ik eerst grondig inspecteerde voor eventuele beesten,
er waren 3 picknicktafels, een paar kringen in het gras van waar 2 tipi's moeten hebben gestaan,
een paar kampvuur tafereeltjes en een steigertje bij de creek. S'ochtends heb ik echt pas
goed kunnen zien hoe mooi het er was, want na wat hout sprokkelen en de rijst op het vuur zetten
was het alweer donker haha! We hebben een poging gedaan de tent op te zetten maar die bleek niet compleet dus dat hield op :p
Bij het kampvuur hoorde we een gek geluid in het gras, vluchtig sprongen we op, toen we licht erbij schenen bleek het een vieze pad :p maarja liever dat dan een slang ofzo!
even later hoorde we weer wat, vlakbij de picknicktafel, dat bleek gelukkig een onschuldig Possum-pje die zich aan de -door ons op de grond gevallen- restjes aan het vergrijpen was.
Geloof het of niet ik had toch niet zo'n heel lekkere nacht gehad met twee jongens
in de kofferbak die nacht ervoor dus ik probeerde de passagiersstoel. Ging prima!
Prachtig wakker worden, meteen weer op pad rond 6en.
Die dag kwamen we langs de weg een picknickplaats tegen waar veel kinderen waren,
we stopten er en kwamen (kleine wereld) de jongens van de defqon tegen!
Dezelfde jongens die ik in Kings Cross Sydney nog had gezien, super grappig!
Er was daar een douche tot ons grote plezier dus lekker opgefrist!
Die avond sliepen we weer langs de snelweg en daar hebben we met zen drieen zo'n 5 minuten
naar de sterren zitten staren, zoooo moooooi :O

We zijn diezelfde (defqon)jongens de dag erna weer tegengekomen en hebben even gezellig met hun gezeten.
We hebben super veel bekeken, Port Macquarie, Cofs Harbor etc. Dolfijnen gezien bij Evanshead.
Maar het lekkerste moment vond ik die ochtend, we waren naar een strand gereden en knabbel en babbel gingen op pad, ik bleef lekker zitten.
Op het zand lekker oneindig naar de golven kijken. No better way to wake up!
Koos vertelde me afgelopen vakantie in Frankrijk hoe het voelt als je echt van iets geniet, dat gevoel heb ik hier nu al vaak gehad
maar die ochtend kan me nu nog steeds laten lachen!

In Byron bay hebben de jongens me afgezet.
Byronbay, men nachtje brisbane en men werk hier in Dysart ga ik allemaal zo snel mogelijk in een blogje zetten, promise!

Dikke kus Mandy :)

*De jongens hebben me vanmiddag verrast met een smsje dat ze mijn kant op kwamen, en vanmiddag zaten ze gewoon bij me aan de bar!!! Haha echt bizar dat ze naar de middle of nowhere zijn gereden om me op te zoeken, maar ik ga nu lekker een biertje met ze drinken! CHEERS!!

  • 27 Oktober 2013 - 15:16

    Theo En Ursula:

    Heej Mandy, goed om weer wat van je te lezen! Volgens mij verveel je je nog lang niet... Geniet er maar van!!! Dikke kus, ook van Theo, xxx Ursula

  • 27 Oktober 2013 - 21:12

    Dad:

    Hi Mandy

    Je bericht stond in de spam maar ik heb hem gevonden!
    We wisten al het een en ander maar het leest altijd erg lekker zo'n bericht.
    Kijk weer uit naar het volgende bericht en blijf lekker genieten (en werken ook natuurlijk).

    groetjes Paps

  • 27 Oktober 2013 - 23:07

    Paula :

    Hoi liefie,
    Mooie verhaal! Geniet van je tijd down Under!

    Veel liefs, Mam

  • 28 Oktober 2013 - 11:35

    Anke Vreeburg:

    Hoi Mandy,
    Wat een prachtige ervaringen,jij daar aan de andere kant van de wereld.lijkt mij helemaal geweldig. In mijn jeugd (effies terug) hoorde je hier nog niet van.
    Geniet lekker verder deze mooie momenten dit pakt niemand jou meer af.
    Groetjes Anke Vreeburg (golfvriendin van jou ouders)

  • 28 Oktober 2013 - 18:25

    Tristan Roeven:

    Ohhh Mandy ik ben zo jaloers! Wat klinkt het vet, echt wauw. Heel veel plezier nog daar!

    Groetjes tris :)

  • 28 Oktober 2013 - 22:21

    Gerda:

    Ha die Mandy ... heerlijk dat je zo geniet ... en dat wij ook zo kunnen meegenieten van je verslag.
    Nog heel veel plezier verder !!! Dikke kus Gerda xxx

  • 01 November 2013 - 14:47

    MarieMarie:

    Men, wat ben jij aan het genieten!! Doe je goed hoor.....als als je verstek laat gaan om te bloggen......goed teken!!
    Maar ik wacht wel weer op je volgende hoor skattie!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mandy

Actief sinds 01 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1288
Totaal aantal bezoekers 11997

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 30 November -0001

Australië werken en reizen

Landen bezocht: